RSS Feed

ACTA a devenit un caz patologic de isterie în masă

vezi toate articolele de
11 Feb la 15:20 135 comentarii 3863 vizualizari.

Vă rog ca înainte să citiți acest text sau să comentați să parcurgeți textul tratatului ACTA, disponibil AICI, în cazul în care n-ați făcut-o deja. Mulțumesc!

După ce a fost lansat modelul 4×4 Dacia Duster, în 2010, pe internet a circulat următoarea glumiță: “românii ar face orice ca să nu-și repare drumurile”. După tot ce s-a întâmplat în ultimele săptămâni în online-ul și offline-ul autohton legat de ACTA, inclusiv protestele anunțate pentru seara asta în toată țara, sunt înclinat să spun că românii ar face orice ca să nu se oprească din furat (pudibonzii 2.0 să citească “piratat”). Cu toate astea, n-am s-o fac.

Am luat apărarea fondului proiectelor americane de lege SOPA și PIPA înainte să înceapă toată nebunia cu ACTA, așa că este firesc să susțin ideea de bază din spatele Tratatului Comercial Anti-Contrafacere. Am preferat însă să se așeze lucrurile înainte să scriu despre acest tratat.

Se pare că a devenit cool să fii împotriva ACTA, cu toate că nu te pricepi la tehnologie și nu înțelegi mare lucru din tratatul ăsta. Îi crezi pe cuvânt pe cei care-ți spun că ACTA va instaura o epocă a cenzurii pe internet. O mare parte din vină în sensul ăsta o poartă clipurile de pe YouTube în care ACTA este criticată, precum cele semnate ANONYMOUS sau episodul special din RObotzi.

Să începem cu acesta din urmă. Urmăriți-l până la capăt, în cazul în care n-ați făcut-o deja:

Chiar la începutul clipului, ni se spune că “marile corporații nu își pot adapta afacerile internetului  și-atunci fac tot posibilul să-l controleze”. Ați observat, da? E de fapt vina marilor corporații că sunt furate. E ca și cum i-ai spune proprietarului unui depozit de cărămizi că e vina lui că a rămas fără marfă din cauză că o armată de 1.000 de hoți i-a călcat depozitul într-o noapte, iar cei doi paznici nu au făcut față. De ce să-l protejeze autoritățile statului de hoți? Să găsească o modalitate de a vinde cărămizi astfel încât să nu fie afectat de hoții care nu pățesc nimic dacă îl jefuiesc.

Trecem mai departe. Ni se spune în continuare că dacă ACTA va fi ratificat, “internetul așa cum îl știm astăzi va dispărea pentru totdeauna”. Toată lumea a criticat formulările oarecum vagi ale ACTA (punctez aici că în toate tratatele internaționale formulările sunt nu foarte precise, pentru că ele trebuie să se aplice în cazul multor scenarii foarte diferite unele de altele), însă n-am auzit pe cineva să cârâie față de imprecizia acestei prevestiri digital-apocaliptice. Asta cu “internetul așa cum îl știm astăzi va dispărea pentru totdeauna” e de o prostie crasă. Internetul așa cum îl știm astăzi va dispărea mâine, pentru că internetul e o chestie proteică, ce se schimbă de la o secundă la alta. Și e normal să fie așa.

Aberații prezentate drept certitudini

În continuare, cei din spatele serialului RObotzi ne mai spun că am putea face “5 ani de închisoare pentru un amărât de MP3″. Asta chiar nu înțeleg de unde au scos-o, că în ACTA n-am găsit urmă de așa ceva. Mi se pare că trebuie să ai o viziune hipertrofiat-distopică asupra viitorului ca să-ți imaginezi că statul român (sau oricare alt stat semnatar ACTA) va permite ca așa ceva să li se întâmple cetățenilor săi. Să fim serioși! La noi în țară scapi cu suspendare dacă îi spargi unuia urechea cu un pumn din fundul grădinii în văzul a mii de oameni.  ACTA este îndreptată împotriva pirateriei pe scară largă, nu a utilizatorilor care își dau unii altora câteva melodii pe lună.

Urmează apoi o demonstrație în toată regula de paranoia: Dacă te filmezi la o petrecere sau la un concert și pe fundal se aude o melodie cunoscută riști din nou să faci închisoare. Voi cita aici dintr-un articol foarte bun apărut pe playtech.ro și pe care vă recomand să-l citiți:

“Atâta vreme cât nu vă oprește nimeni să intrați cu camere video sau telefoane mobile la concerte, cum se întâmplă de exemplu în unele instituții publice, nu există nici o lege care să te împiedice să distribui acel material. Cât despre petrecere, nu poate dovedi nimeni că asculți un mp3 și este înregistrat în fundal pe timpul filmării clipului. Până la urmă, există sute de mii de posturi de radio online de unde îți poți face rost de muzica necesară. Nu vei fi vizat tu, consumatorul de rând, ci aceia care fac bani din această piraterie la nivel înalt.”

Lista de scenarii speculative bazate pe interpretări trase de păr ale conținutului ACTA poate continua: laptopurile și telefoanele îți vor fi controlate la graniță și la aeroporturi (da sigur, o să ne cheme să ne facem check-in-ul cu 48 de ore înainte), protestele antiguvernamentale vor fi înnăbușite pe internet (din nou, o interpretare paranoică, în condițiile în care eventualele video-uri cu manifestații de stradă vor reprezenta conținut original și nu vor încălca nicio lege de copyright), va dispărea Facebook-ul și Twitter-ul, dreptul la libera exprimare ne va fi îngrădit, etc. Ce mai, Apocalipsa 2.0 ne pândește de după colț!

Puteţi citi restul articolului pe cristianbandea.ro.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete: , , ,


135 comments
  • 1

    cristi, apreciez ca incerci sa fii rational. numai ca de data asta oricit de rece ai incerca sa te tii nu prea are cum sa iasa. acta e un pas inapoi, si in maniera de propunere legislativa (oare nebunul ala si-o fi dat demisia aiurea), si in felul in care pune totusi in circa utilizatorului o vina din oficiu. nici mie nu mi-a placut aia cu robotzii, dar aveai unele mult mai destepte pe youtube daca vroiai sa critici. oricum, iti urmaresc aventura cu interes, haha.

  • 2

    „Urmează apoi o demonstrație în toată regula de paranoia: Dacă te filmezi la o petrecere sau la un concert și pe fundal se aude o melodie cunoscută riști din nou să faci închisoare.”

    Afirmația de mai sus a pornit probabil de la cazul Stephanie Lenz. https://www.eff.org/cases/lenz-v-universal

  • 3

    Daca e asa buna ACTA, sa si-o ia apologetii pe ACTA si sa si-o bage in gaoaza!

    Utilizator_de_Web_timp_de_mai_mult_de_15_ani

    Utilizator_de_Web_timp_de_mai_mult_de_15_ani
    2012-02-11 15:41:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Oamenii normali nu citesc nici a)furat, nici b)piratat, ci c)replicat. Primele doua exprimari apartin cozilor de topor ale promotorilor aberatiilor gen ACTA : a) cozilor de topor 1.0, hard, de o prostie agresiva, b) cozilor de topor 2.0, soft, mai pudibonde.

    Am citit ACTA
    2012-02-11 15:46:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Cu piraterie 70%-80% la software in Romania si in mai toate tarile sarace si in curs de dezvoltare, ACTA este inca una din masurile de protectie pe care economiile dezvoltate si le iau, pe langa blocarea negocierilor de comert international pentru produse agricole sau privind medicamentele. Adica face parte din paradigma “s-a inchis robinetul”, deja concuram cu tari care pana mai ieri erau sarace, trebuia sa le ajutam. Din fericire Romania are suficienti IT-isti si suficiente talente incat sa traiasca si fara piraterie ba chiar sa prospere din productia de software si continut local, deci sunt de acord, e o anumita isterie. Iar cand vine vorba de drepturi cetatenesti, romanii deja si le castiga in strada, poate aici protestele nu sunt asa isterice, poate se leaga in mod natural si de alte cereri ale pietei.

  • 6

    @Florin Petre: hai ca ai fost mortal cu asta! O fi Base de vine si pentru ca ninge asa mult, nu?

  • 7

    Nu se poate fura ceva ce, concomitent, nu dispare din locul respectiv si care n-ar fi fost cumparat oricum niciodata de cel ce-l foloseste.

    Silviu
    2012-02-11 15:56:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Sînt de acord, mulţi se isterizează fără să ştie despre ce e vorba. Tu faci invers: nu te isterizezi din cauză că nu ştii despre ce e vorba. Dă un search pe internet pentru “fair use” şi discutăm după aia. Uite două exemple:
    “A US court case in 2003, Kelly v. Arriba Soft Corporation, provides and develops the relationship between thumbnails, inline linking and fair use. In the lower District Court case on a motion for summary judgment, Arriba Soft was found to have violated copyright without a fair use defense in the use of thumbnail pictures and inline linking from Kelly’s website in Arriba’s image search engine. That decision was appealed and contested by Internet rights activists such as the Electronic Frontier Foundation, who argued that it is clearly covered under fair use.

    On appeal, the 9th Circuit Court of Appeals found in favour of the defendant. In reaching its decision, the court utilized the above-mentioned four-factor analysis. Firstly, it found the purpose of creating the thumbnail images as previews to be sufficiently transformative, noting that they were not meant to be viewed at high resolution like the original artwork was. Secondly, the fact that the photographs had already been published diminished the significance of their nature as creative works. Thirdly, although normally making a “full” replication of a copyrighted work may appear to violate copyright, here it was found to be reasonable and necessary in light of the intended use. Lastly, the court found that the market for the original photographs would not be substantially diminished by the creation of the thumbnails. To the contrary, the thumbnail searches could increase exposure of the originals. In looking at all these factors as a whole, the court found that the thumbnails were fair use and remanded the case to the lower court for trial after issuing a revised opinion on July 7, 2003. The remaining issues were resolved with a default judgment after Arriba Soft had experienced significant financial problems and failed to reach a negotiated settlement.

    In August 2008 US District Judge Jeremy Fogel of San Jose, California ruled that copyright holders cannot order a deletion of an online file without determining whether that posting reflected “fair use” of the copyrighted material. The case involved Stephanie Lenz, a writer and editor from Gallitzin, Pennsylvania, who made a home video of her thirteen-month-old son dancing to Prince’s song Let’s Go Crazy and posted the video on YouTube. Four months later, Universal Music, the owner of the copyright to the song, ordered YouTube to remove the video enforcing the Digital Millennium Copyright Act. Lenz notified YouTube immediately that her video was within the scope of fair use, and demanded that it be restored. YouTube complied after six weeks, not two weeks as required by the Digital Millennium Copyright Act. Lenz then sued Universal Music in California for her legal costs, claiming the music company had acted in bad faith by ordering removal of a video that represented fair-use of the song.[27]”
    So, înainte de a face pe deşteptul mai gîndeşte un pic. Marile alea corporaţii nu se află în pragul falimentului. Dacă e să se adapteze noţiunea de copy-right la era digitală, să se facă în acelaşi timp cu protejarea dreptului de utilizare echitabilă.

  • 9

    @rogo: Sunt de acord că nu sunt în regulă modul în care a ajuns să fie semnat ACTA şi toată secretomania care l-a înconjurat până de curând. Ok, trebuia dezbatere, dar cu cine? Cu oamenii care vor conţinut gratis? Cu site-urile care vor să preia în continuare conţinut? Eventual cu hackerii?

    Trebuie să avem în vedere şi că ACTA a fost gândit în principal pentru produsele contrafăcute. Şi atunci la dezbatere cine ar fi venit? Cei care le contrafac? Normal că produsele contrafăcute nu sunt bune, de ce mai e nevoie de dezbatere? Am simplificat problema, evident, dar cred că trebuie avut în vedere şi acest aspect.

    Mie demisia europarlamentarului Kader Arif îmi miroase a populism. De ce n-a tras un semnal de alarmă înainte să izbucnească tot scandalul legat de ACTA? Sau poate că e vorba de unele jocuri de culise care n-au ajuns în presă.

    Îţi mulţumesc că îmi urmăreşti aventura, sper să discutăm mai mult pe subiectul ăsta.

  • 10

    Mai baiatule, daca as sti ca doar ai probleme cu capu m-as linisti. Ma tem insa ca esti frate cu cei care fac reclama proiectului Rosia Montana… Ma tem ca ai un interes personal. Te plateste cineva pentru asta? Fii sincer.

  • 11

    @Ciprian Domnişoru: Sunt de acord cu importanţa protestelor din stradă, vreau însă ca ele să fie îndreptate către scopuri cât mai bune. De asemenea, sunt de acord că ACTA este încă un instrument prin care SUA încearcă să ne încetinească dezvoltarea. Poate că ar trebui atunci să protestăm împotriva SUA, nu?

  • 12

    @Dan: Da, sunt platit de Guvernul Mondial, Grupul Bilderberg, Comisia Trilaterală şi fan-clubul Lady Gaga din Ohio. Alte întrebări?

  • 13

    lasand la o parte argumentele care tin de libertatile individuale si de protectia si marilor corporatii mai e si o alta consecinta de bun simt care va rezulta din aplicarea ACTA asa cum se intentioneaza: sa spunem ca va fi vanata cu ferocitate si chiar distrusa “pirateria”, “furtul” online. nimeni nu va mai avea curajul sa ofere material piratat sau nu va risca sa downloadeze astfel de material. crezi ca toata lumea va cumpara produsul original de la distribuitorii autorizati? NU. va reaparea comertul la colt de strada cu materiale piratate pe suport fizic, si pentru ca aceste produse vor avea o foarte mare cautare se vor face multi bani din treaba asta de unde si inflorirea unui nou segment al lumii interlope care va prelua afacerea. trebuie sa fii idiot ca sa nu vezi de la o posta asta. mare parte din tot ce tine de comertul cu materiale piratate care acum sunt free pe internet va incapea pe mana lumii interlope.

  • 14

    @Bezbojnicul: Da, probabil.

    @fem!: Păi Stephanie Lenz a avut câştig de cauză în procesul cu Universal, aşa că nu văd care e problema.

  • 15

    @Cristian Bândea: Cred ca scopul nu este de a incetini dezvoltarea cuiva, ci se a proteja avantajul competitiv al economiilor dezvoltate cand vine vorba de inovatie, cercetare si continut digital

    Ciprian Domnisoru
    2012-02-11 16:32:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Cristian Bândea: Nu vezi care e problema? De ce sa fie un om tracasat si inspaimantat prin procese pe baza unor legi tembele si stupide? Daca eu te suna cineva zilnic sa te ameninte, foarte credibil, cat sa n-o iei in gluma, te urmaresc diversi in mod vizibil cu masina, si dureaza ceva pana sa zicem sunt prinsi si eventual bagati la zdup (ceea ce jigodiile care au terorizat familia Lenz cu siguranta n-au patit), cum ti-ar fi in perioada aia? Ce zici?

  • 17

    Erata: Daca te suna

  • 18

    @Cristian Bandea
    Ba unii ar zice ca esti chiar stranepotel de strastraneptel al bavarezului Adam Weishaupt.
    hahaha dlumim da’ nu-i chiar de ras…

    Cum, care Weishaupt? Asta despre care vorbeste abatele
    abatele Barruel, prsedintele George Washington si Nesta H. Webster.

    BARRUEL
    MEMOIRES POUR SERVIR A L’HISTOIRE DU JACOBINISME,
    Par M. l’Abbé BARRUEL
    TOME TROISIÈME.

    Sur les Illumines , et les Ouvrages qui serviront
    de preuves à ces Mémoires*

    CONSPIRATION DES SOPHISTES
    DE L’IMPIÉTÉ ET DE L’ANARCHIE.
    CHAPITRE PREMIER.
    
    Spartacus Weishaupt , Fondateur de l’llluminisme.

    “Il [Spartacus Weishaupt] est des Hommes si malheureusement nés ,
    qu’on seroit tenté de les prendre pour une
    émanation de cette Intelligence funeste , à qui
    un Dieu vengeur n’a laissé de génie que pour
    le mal. Frappés d’une espèce d’imbécillité dans les
    conseils de la sagesse , ils ont par-tout ailleurs
    tout ce qu’il faut pour nuire , toute cette abon-
    dance , toute cette plénitude de conception ,
    d’artifices , de ruses , de ressources qu’il faut pour
    dominer à l’école du mensonge , de la dépra-
    vation et de la scélératesse. A côté des Sophistes
    ils les surpasseront dans l’art de prêter à l’erreur
    le langage de l’illusion ; aux passions , aux vices ,
    le masque des vertus ; et à l’impiété le manteau
    de la Philosophie. Dans l’antre des complots ,
    ils excellent a méditer les attentats , à préparer
    les révolutions , à combiner la ruine des Autels
    et des Empires.

    Phénomène odieux dans la nature , athée sans
    remords , hypocrite profond , sans aucun de ces
    talens supérieurs qui donnent à la vérité des
    défenseurs célèbres , mais avec tous ces vices
    et toute cette ardeur , qui donnent à l’impiété ,
    à l’anarchie de grands conspirateurs ; ennemi du
    grand jour , mais semblable au hibou sinistre que
    le soleil hébète , et qui plane dans l’ombre de
    la nuit ? ce désastreux Sophiste ne sera connu
    dans l’histoire que comme le Démon , par le
    mal qu’il a fait , et par celui qu’il projetait de
    faire. ”

    ___
    WRITINGS OF WASHINGTON
    “1798 – MASONS AND ILLUMINATI
    *To REVEREND G. W. SNYDER
    Mount Vernon, October 24, 1798.
    Revd Sir: I have your favor of the 17th. instant before me; and my only motive to trouble you with the receipt of this letter, is to explain, and correct a mistake which I perceive the hurry in which I am obliged, often, to write letters, have led you into.
    It was not my intention to doubt that, the Doctrines of the Illuminati, and principles of Jacobinism had not spread in the United States. On the contrary, no one is more truly satisfied of this fact than I am.
    The idea that I meant to convey, was, that I did not believe that the Lodges of Free Masons in this Country had, as Societies, endeavoured to propagate the diabolical tenets of the first[Illuminati], or pernicious principles of the latter (if they are susceptible of seperation). That Individuals of them may have done it, or
    that the founder, or instrument employed to found, the Democratic Societies in the United States, may have had these objects; and actually had a seperation of the People from their Government in view, is too evident to be questioned.
    My occupations are such, that but little leisure is allowed me to read News Papers, or Books of any kind; the reading of letters, and preparing answers, absorb much of my time. With respect, etc.

    ___

    Nesta H. Webster – The World Revolution

    “It was on the 1st of May 1776 that Weishaupt’s five
    years of meditation resulted in his founding the secret
    society that he named, after bygone philosophical systems, the Illuminati.”

    “Clifford goes on to observe, ” perfectly
    coincides with Weishaupt’s plan,” and he illustrates the
    fact by a reproduction of the pyramidic scale of adepts,
    starting with the one controlling brain at the top and
    widening out into the lower ranks of the less initiated,
    resembling the one shown in the code of the Illuminati .. “

    Utilizator_de_Web_timp_de_mai_mult_de_15_ani
    2012-02-11 16:49:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    SA-MI BAG PU.LA IN MORTII_MATII DE CRETIN AMBULANT. AI CITIT ACELE 50 DE PAGINI INAINTE DE A SCRIE ARTICOLUL DE MAI SUS ?
    DACA LE-AI CITIT INSEAMNA CA ESTI PROSTUL SATULUI NUMIT ROMANIA SI NU AI INTELES NIMIC. JURNALIST CRETIN CE ESTI !!!
    UITE PENTRU CE CRETINI LUPTA ALTII… SA LE PASTREZE LIBERTATEA UNOR ASA NUMITI JURNALISTI DE TOT CACATUL

    DUMNEZEIIMATII
    2012-02-11 17:07:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Isteria unora proACTA si alte legi totalitare ar fi de-a dreptul patologica, daca n-ar fi interesata. In afara de conceptiile totalitare si abuzive privind internetul, ACTA are consecinte cel putin la fel de grave in agricultura si sanatate. Face jocul unora ca Monsato si mari companii farmaceutice, in detrimentul agricultorilor locali si respectiv a bolnavilor. Jos oculta, monopolurile ticaloase si slugile lor!

    The Odor
    2012-02-11 17:08:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    esti un fraier obtuz, care nu isi cunoaste drepturile.

    crossteam
    2012-02-11 17:33:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Autorule…
    Mai degraba tu bati campii si nu stii despre ce vorbesti.
    Textul tau va ramane pentru eternitate in memoria posteritatii. Au patit-o indivizi mai dotati intelectual decit tine. La repezeala, doua exemple:Mircea Eliade, Emil cioran.
    In viteza, o extrapolare.
    Pe toate meridianele si paralelelle furtul e combatut prin mijloace penale. E de datoria organelor statale sa combata fenomenul. Asta nu inseamna ca, apriori, toti cetatenii sa fie de acord cu perchezitia domiciliara pentru a-si dovedi inocenta in materie de furt.In fapt, asta presupune ACTA. Acordul ca toti sectoristii informatici sa-ti cotrobaie prin calculatoare pentru a combate/controla fenomenul.
    Daca te-ar da afara istetimea din domiciliu ai putea sa banuiesti ca scopul ar putea sa hie altul. (si legionarii erau plini de bune intentii)…

    Strajnik
    2012-02-11 17:51:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @The Odor Pai care sunt consecintele? Cum vor fi ele declansate de ACTA? Sau vrei sa te cred pe cuvant?

  • 24

    De fapt, ar trebui sa se legifereze la toate nivelele astfel incat cei ce vin cu asemenea proiecte de legi si tratate sa fie judecati pentru conspiratie in scopul rasturnarii ordinii democratice, incalcarii drepturilor si libertatilor omului si cetateanului prevazute in Carta ONU si documentele similare. Asa incat cei ce legifereaza la diverse niveluri sa se gandeasca bine inainte de a propune si vota legi strambe si stupide. Iar Lobby-ul politic sa fie tratat exact asa cum este, coruptie si respectiv, dupa caz, tentativa de coruptie (Vezi si cazul Severin).

    KILLUMINATTI
    2012-02-11 18:36:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @Cristian Bandea – ai dreptate in privinta argumentului subred “pirateria nu e furt pentru că un fișier audio sau video nu are formă fizică, deci nu dispare când este preluat de mai multe persoane.”

    Dar hai s-o luam altfel. Ce e pirateria? Sper ca nu implici, asa cum o fac si alde Cucui sau Eftimie, ca pirateria ar fi si download-ul pentru uz personal. Si sper ca n-o sa reactionezi nici cu “hai sictir” sau “esti bou”, asa cum o fac ei.

    Oricum ai da-o, ACTA e o reactie a tagmelor impotriva sumei unor reactii individuale (ba chiar as adauga eu : reactii RATIONALE) care sunt o consecinta a libertatii de alegere : daca eu am de ales sa platesc 30-40$ sau 9.99$ pe un dvd, normal ca aleg sa platesc cat mai putin. iar daca am link-uri de la “prieteni” care deja si-au luat asupra lor vina (de a fi piratat produsul, de a fi postat samd.), atunci e normal ca o sa aleg varianta “low-cost”. Asta nu ma face hot, ma face om intreg la cap.

    Mi-a placut articolul tau precedent din cauza ca ai incercat sa vii cu niste abordari noi (chiar daca erau nepotrivite) pentru niste probleme grave. Dar acum… incearca sa gandesti ca simplu cetatean al ‘ternetului care n-are nici un interes “de turma” si ai sa vezi ca ti se ia ceva extrem de important – posibilitatea de a alege + prezumtia de nevinovatie.

    Whisperer
    2012-02-11 19:05:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    prietene, tu cel care ai scris acest articol, esti cam spalat pe creier de felul tau nu? cum poti doar macar sa agreezi acest tratat care ii face miliardari sa fie si mai mai miliardari, nu e ca si cum ai fura de la un sarac si e logic ca textul tratatului nu e chiar asa de dur cum se mediatizeaza,chiar daca aceasta ACTA ne-ar afecta 1% din ce se zice tot ar trebui sa fim impotriva acestei mizeri care avantajeaza corporatiile
    sper sa ajungi in puscarie sau sa fi amendat din pricina cauzei pe care o aperi

    cam asa
    2012-02-11 19:05:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @lazy, al tau a fost cel mai de bun simt argument pe care l-am citit si a fost si primul lucru la care m-am gandit atunci cand am auzit prima data de ACTA – faptul ca iar o sa se ingrase niste baieti de la niste colturi de strada :D ce sa mai zic si de faptul ca se poate aplica “salami slicing” sau compresia masiva.

    Ideea e urmatoarea : asta cu download-ul de pe Internet e ca in scenariul urmator : un hot faimos care zboara deasupra orasului tau arunca niste valize pline cu bani, bani pe care i-a furat – prima reactie a “poporului” o stim cu totii : ar navali fiecare sa ia ce poate :) ) Cei care nu ar navali ar face-o ori pentru ca e prea mare efortul, ori pentru ca au deja, ori pentru ca “e imoral”. Dar ideea e ca in afara de hotul care deja a aruncat banii, nimeni nu ar putea sa fie declarat “complice la furt” sau “hot” sau mai stiu eu ce. Cel mult ar putea ca posesorul sa vina la fiecare sa-si ceara banii inapoi :) ) Dar cum asta nu se poate intampla niciodata in cazul bunurilor digitale… ghinion.

    Whisperer
    2012-02-11 19:30:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @Cristian Bândea:
    “…protestele antiguvernamentale vor fi înnăbușite pe internet…”

    Bade Bândea, de când “înăbușit” este cuvânt compus, ca să-l asasinezi tu cu un dublu “n”? La cele 27 de primăveri ale tale trebuia sa știi chestia asta!

    you did it again
    2012-02-11 19:39:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    din ce am citit pana acum din maritul acord pot sa zic ca noua nu ne aduce absolut nici un beneficiu…acest acord este un produs al tarilor cu o economie inca dezvoltata dar din nefericire pt ei pe cale de dispritie…ceea ce nu inteleg unii sau nu vor sa inteleaga este faptul ca marile puteri actuale sunt intr-o cadere libera…iar ACTA este inca o masura de securitate…nu cred ca are trebui sa ne ambalam foarte tare…de urmarit/verificat/ascultat oricum o fac si la ora asta si fara ACTA…asa ca de ce atata stres? oricum ce prevede ACTA cu adevarat nu avem de unde sa stim…asteptam, vedem ce se intampla si apoi daca e nevoie actionam…pana atunci nu va mai stresati nici cei pro si nici cei contra ACTA…ca faceti riduri…si e pacat…pana nu vedem ce consecinte reale are acest acord va certati ca orbii :)

  • 30

    să vă fruct în guri

    corcitu
    2012-02-11 19:47:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Cristian Bândea: Tu chiar ai habar de ceea ce ai scris in articolul de mai sus?
    Tu ai scris vreodata o bucata de cod sa stii cu ce se mananca chestia?

    ACTA nu are nici o legatura cu drepturile de autor, ci e doar un pretext pentru a controla cam tot ce misca.

    Si iti dau un singur exemplu. Prevederile ACTA permit asa numitul Deep Packet Inspection, adica providerul va fi obligat sa monitorizeze pana la nivel de packet de date tot ce iese/intra pe fir.

    totoslack
    2012-02-11 19:50:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @totoslack – din cate am auzit, nu se specifica asa ceva in tratat. Se stie doar ca asta ar fi un mod prin care ar putea sa implementeze noile prevederi. Si imi suna a overkill si overhead.
    Providerul este cel pus intr-o situatie neplacuta. Si afectati vor fi mai ales cei care nu pot sa renunte la net sub nici o forma – freelancerii din toate domeniile. Si sunt o gramada de freelanceri in Romania care isi castiga banii 100% legal si care ar fi extrem de dezavantajati fata de competitie (care isi permite si-asa mult mai multe in momentul de fata.)

    Whisperer
    2012-02-11 20:02:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Demonstrații împotriva ACTA au avut loc în foarte multe orașe de pe aceasta planetă.
    Matale ești foarte deștept înseamnă că cetățenii din acele tari unde au protestat sunt niște prosti habar nu au pe ce lume trăiesc?

    Cenzura deja a început eu am niște mici videoclipuri cu “conținut istoric” postate pe You Tube unul dintre ele este blocat în anumite tari.

    Am primit un mesaj:
    “În consecinţă, videoclipul dvs. este blocat în următoarele locaţii:
    ……………
    Ce trebuie să fac?

    Nu este necesară nicio acţiune din partea dvs. Videoclipul dvs. este în continuare disponibil în toate locaţiile, cu excepţia celor enumerate mai sus. În anumite cazuri, anunţurile pot apărea alături de videoclipul dvs.
    Ce pot face în legătură cu starea videoclipului meu?

    Reţineţi că, starea videoclipului se poate modifica, dacă şi politicile alese de către deţinătorii de conţinut se modifică. Vă recomandăm să reveniţi periodic, pentru a vedea dacă sunt disponibile opţiuni noi pentru dvs.

    În anumite circumstanţe, puteţi contesta această reclamație ….
    …………

    Este vorba despre o personalitate politică de acum 70 de ani.
    Cenzură și iar cenzură.

  • 34

    Eu sunt de acord cu aceasta ACTA atata timp cat vor adera la tratat toate statele ce utilizeaza internetul. Dar ce facem cu China si India? Accesul la informatie si cultura trebuie sa fie gratuit exact cu este gratuit accesul in orice biblioteca unde se imprumuta carti, filme, muzica, reviste, brosuri, instructiunile de folosire ale fierului de calcat, manuale scolare, ziare si ce-o mai fi. Ai platit vreodata ca ai imprumutat o carte din biblioteca? De ce sa platesc pentru ceva ce in final nu ma satisface? O sa-mi dea cineva banii inapoi daca am cumparat un DVD cu un film prost?

    Dan Popovici
    2012-02-11 20:20:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @ autorul articolului
    sa spui “cu cine sa dezbati acta, cu hackerii”? poate fi valabil ptr orice lege viitoare… rezultat : incetarea oricarei dezbateri pe orice lege si moartea democratiei.
    ai o lipsa de argumente jenanta…

    mihaicu
    2012-02-11 21:08:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    sa fii de acord cu posibilele abuzuri ce pot fi generate de acta, numind reactia anti acta isterie in masa inseamna sa ai ca scop doar sa faci valuri, sa te bage lumea in seama. plus o mentalitate de sclav…obisnuit sa fie dresat… succesuri mister autor de articol de 2 lei…

    mihaicu
    2012-02-11 21:16:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @Cristian Bândea: Cuvantul lui The Odor – E vorba probabil de medicamentele generice mai ieftine ce ar fi incadrate la contrafaceri lucru ce ar asigura monopol pentru gigantii farmaceutici la preturi mult mai mari si de dreptul unora ca Monsato, alt qvasimonopol, de a controla ce seminte cultivi in propria gradina. Problema e deja serioasa in multe tari, unde soiurile locale au fost deja eliminate subtil in prealabil.
    “Worse, it appears to go much further than the internet, cracking down on generic drugs and making food patents even more radical than they are by enforcing a global standard on seed patents that threatens local farmers and food independence across the entire world.”

    Gh.Buta
    2012-02-11 22:06:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Ciprian Domnisoru:
    Ba baietzi -voi v-ati timpit de tot ,taica !Nu intelegeti nimic si dati cu papagalu’ despre corectitudine si principii!Legea asta a fost initiata de Japonia -zice-se…cum dracu’ de nu va da prin cap ca nici o tara cit de cit democrata nu poate genera asa ceva ?-care pute a cenzura globala de tip comunist de departe ?Asta nu va limita niciodata pirateria pe internet -doar va legifera imixtiunea necontrolata in ciorba personala,asa cum se intimpla deja cu internetul in unele tari arabe ,in Coreea ,China ,etc.Ar putea fi inca un miloc global de presiune asupra oricui…daca cineva are controlul asupra a ceeace downloadezi tu -atunci ti-ar putea face orice inscenare si ai putea fi acuzat de ce n-ai facut !E o manevra imputzita de tip comunist ,baiete !Japonia e un sanchi ,sa nu bata la ochi ,firele duc in alta parte…articolul e o timpenie …iar sustinatorii ACTA niste dobitoci…crezi ca pe internet se fura asa de mult?-marile ciordeli se fac altfel…

    ACTA SEXUALIS
    2012-02-11 22:07:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Se pare ca baiatul acesta nu s-a dus niciodata pe la vreun concert.
    Intotdeauna pe biletele de la orice fel de concert se specifica interdictia de intrare la eveniment cu aparate foto sau video!!!
    Mai mergi si tu pe la concerte si apoi sa mai vorbesti.
    Vorba fiului meu: “Esti praf!!!”

  • 40

    ACTA SEXUALIS

    Esti liber sa renunti la net cand se va intampla asta. Si cum foarte multi vor renunta, sa vedem ce fac atunci marile corporatii ale lui peste.
    Solutii se gasesc mereu. Nu te ingrijora ca cineva intra in ciorba ta personala si tu nu o sa poti sa faci chiar nimic in privinta asta.

  • 41

    @cam asa: Genial. Tu vrei să nu păţeşti nimic pentru că furi de pe internet, dar în acelaşi timp ai vrea să mă vezi la puşcărie pentru că spun că n-ar mai trebui să fure oamenii de pe net. Frumos, ce mai!

  • 42

    mananci cacat.

  • 43

    eu 42

    gresesti. are si el dreptate asa cum au si corporatiile. Consumatorii iau pe gratis ceva ce in mod obisnuit costa, iar corporatiile vor banii pentru chestiile alea care costa. Un conflict de interese. Nici consumatorii nu sunt tocmai usa de biserica la faza asta

    Problema e cand fac companiile abuz de copyright. Abuzul e de fapt buba.

  • 44

    Copiii Romaniei sunt fortati sa cerseasca, fiii Romaniei sunt fortati sa isi lase tara, mamele Romaniei sunt fortate sa isi paraseasca copiii, fiicele Romaniei sunt fortate sa se prostitueze, bebelusii Romaniei se sting in maternitati, bunicii Romaniei sa hranesc cu biscuiti, barbatii Romaniei isi beau mintile de suparare. Eroii Romaniei ni se alatura – numacalca.ro – Meritocratia pentru Romania !

    P. Merit
    2012-02-11 23:31:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Croli:
    “”"Dar nu. Singurii incriminați sunt consumatorii. Cum ar fi fost să fiu un tip corect, să nu downloadez nimic ilegal, să respect toate licențele și toate legile? Practic, m‑aș fi autoexclus din societate, din propria generație. N‑aș fi avut ce să vorbesc cu prietenii. Ce să fac? Să nu‑mi trag o bandă puternică acasă? Să nu‑mi stochez filme și muzici preferate? Ar fi însemnat să nu țin pasul cu lumea. Și nu sunt doar eu în situația asta, vă asigur. Doar consumatorul e de vină, așa se pune acum problema. Iar asta mi se pare cea mai mare ipocrizie la nivel global. Trebuie luptat doar pentru a pune discuția în termeni corecți. Să mai amintesc că industria muzicală o fi pierdut bani, dar asta s‑a întâmplat pentru că nu a știut să se adapteze la realități – Radiohead a dat lecții despre cum se pot câștiga bani din difuzare gratis. Să mai amintesc că anul trecut Hollywoodul a stabilit un nou record de încasări?”"”

  • 46

    @Cristian Bandea – ai dreptul la convingerile tale, dar te rog eu, nu te mai victimiza atat. Toti astia pro-acta va purtati de parca v-a dat lumea intreaga numa’ suturi in fund pentru ca ati fost “corecti” toata viata, iar acum voi va simtiti obligati sa puneti lucrurile la punct prin articole de-astea scrise in batjocura. Am inteles ca n-ai chef sa explici in ce mod crezi tu ca download-ul e sinonim cu furtu’ (anecdota aia nu-i de-ajuns, trebuie sa vii cu ceva solid), da’ macar nu invoca “higher ground”-ul. Asta ma enerveaza cel mai tare.

    @Croli, tocmai din cauza asta ar trebui pastrat status quo-ul. Consumatorii sa faca de capu’ lor, creatorii sa ii vaneze apoi pe “infringeri” si sa moara cu ei de gat in sala de judecata. Nu sa fim obligati sa il protejam pe X sau Y de faliment doar pentru ca altfel ar fi pradat de 1000 de “hoti virtuali” (lol).

    Whisperer
    2012-02-11 23:50:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    add. 1 : adica, domnule Bandea, atunci cand folositi cuvantul “hot”, d-voastra si altii, aruncati o privire si aici :

    crimetime.ro/po../

    mondonews.ro/Pi../

    Whisperer
    2012-02-12 00:00:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Argumentatia Dvs e cu treaca mearga

    Daca la un moment dat doriti sa deviniti intreprinzator, adica sa construiti de la 0 (zero) o afacere sau sa fiti un angajat sa zicem “model”, si afacerea are legatura cu muzica, nu e chiar asa de simplu.

    Sa zicem ca doriti sa puneti la cale o INTREPRINDERE, adica sa deschideti o cafenea. Nu mare. Una mica.

    Dupa legile actuale fara sa fie ACTA, veti fi obligat chiar daca faceti profit sau nu, la plata lunara de 65 lei (care se va dubla dupa noile legi) catre UCMR (uniunea compozitorilor si muzicologilor), apoi inca vreo 70 lei catre UPFR (uniunea producatorilor de fonograme), chiar daca nu aveti un playlist cu mp3-uri, ci puneti muzica de pe NET (ex: Radio PARADIS care este gratis) si la toate acestea in plus taxa radio TV de vreo 80 lei

    Apoi daca organizati un concert sa zicem de JAZZ ca sa oferiti ceva in plus clientilor (pe care de cele multe ori nu mai stiti cum sa ii inmultiti sa aveti macar ub banut profit) veti plati minimum 100 lei, apoi daca rupeti si niste bilete ca sa nu dati numai din buzunarul propriu onorariul artistului, dati 16%, apoi vine primaria si va ia 5% din bilete, la fel si UCMR

    Toate aceste lucruri in contextul in care nimeni din cei mentionati mai sus nu va ofera nici un SERVICIU pentru banii platiti si cei care canta la pian, (poate chiar prieteni care doresc sa va ajute) nu sunt inscrisi la vestitul UCMR (si nici nu doresc acest lucru), adica nu vor beneficia de nici o remuneratie din banii pe care ati fost obligat sa virati in contul acestei organizatii dubioase.

    Simplul fapt ca aveti o boxa sau un pian in cafenea, plata acestori dari e OBLIGATORIE.

    Daca nu ma credeti, va spun din experienta, pt ca am trait-o pe pielea mea si am fost nevoit sa inchid cafeneaua

    Char daca au cantat de exemplu studenti de la conservator(adica fara mp3) am fost pus in situatia absolut jenanta in afara de taxele obligatorii sa dau un raport cu piesele inerpretate, vezi doamne sa nu cumva sa fredoneze ceva din HRUSCA :)

    Am fost obligat sa raportez la UCMR (merita de vazut formularul de completat) din postura ca sa zicem asa de Inreprinzator, piesa cu piesa muzicala din concert: adica compozitor, textier (? wtf pianul are texte) interpret etc.

    Trebuia sa raportez daca am facut promovare afise or something sau publicitate in presa si cat au costat?, daca am platit cazare masa pt artisti si cat a costat? WTF?

    In fond UCMR este o organizatie profesionala, ca orice ONG, asa ma gandeam, dar SURPRIZA: nu este asa de simplu, pentru ca alesii nostri din parlament i-au onorat cu legi, ca vezi doamne este o organizatie ATENTIE: DE UTILITATE PUBLICA

    ???????????????????????????????

    Aceste lucruri am aflat dupa ce am avut o datorie fata de UCMR de ATENTIE: 5 milioane vechi, adica 500 de lei, si nu am avut de unde sa dau acesti bani pentru ca nu am avut suficiente incasari, si am fost sunat ATENTIE de catre inspectorul de la CRIMA ORGANIZATA A POLITIEI ROMANE care ma ameninta ca va deschide DOSAR PENAL ca nu am platit acei bani :::::::::::::::::: Sincer va spun, m-am simtit ca sunt privit ca si hotii de cai.

    Am platit sa SCAP, dar totusi de unde pana unde tine autoritatea statului? ADICA POLITIA ROMANA ESTE “RECUPERATOR” PENTRU UN ONG?

    Pentru ce?

    Pentru o taxa a carei utilitate publica pana acum nu am reusit sa o inteleg, si muzicienii care au cantat in cafenea nu beneficiaza de nici 1 LEU. Repet: 0 lei din acea taxa.

    In perceptia mea aceste lucruri sunt inadmisinile intr-un stat de drept, si uite asa am fost nevoit sa platesc un fel de TAXA DE PROTECTIE

    Nu mi se pare corect ca sa platesc TAXA pe muzica DE AMBIENT, mai ales daca merge pe un radio care transmite muzica din anii 60-90 si cateva din anii pe care ii traim acum. Impresia mea este ca aceste taxe pot fi lejer denumite TAXE pt AER. Si nu mi se pare corect sa fiu obligat ca menirea mea e sa fiu MILITEAN si sa controlez anfajatii “model”, daca nu cumva au mai pus si un mp3, nu de altceva dar poate au vrut sa arate si altora ce muzica le place.

    Ca sa va puteti imagina despre ce am scris mai sus, va rog sa spuneti daca imaginea pe care o descriu in continuare este relevanta sau nu:

    Dupa studiile universitare si masteratul in pictura am reprezentet-o pe EVA in toata splendoarea ei. Dupa principiul taxa pe AER as agata de peretele biroului de la UCMR unde am platit cei 5 milioane (500 lei) pentru nustiuce si m-as intoarce dupa o luna cu chitantierul sa le iau banii. Ei o sa zica ca nu s-au uitat la EVA, deci nu au vazut-o in toata splendoarea ei, deci nu e corect sa plateasca.

    OK. Voi face o chitanta pe jumatate din suma, pt eu nu ma las induplecat si sa cred ca nu au tras cu ochiul. Cam asa e in Romania.

    In rest ACTA e o tampenie. Sper in prezenta Dvs in strada

    bencze miklos
    2012-02-12 00:10:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @bencze miklos: Ok, păi atunci să protestăm ca să fie anulate toate taxele astea, în cazul în care lucrurile stau aşa cum spuneţi dumneavoastră. Sunt perfect de acord. Dar nu văd ce legătură au asta cu ACTA şi de ce tratatul ăsta e o tâmpenie. Eventualele abuzuri ar fi o tâmpenie, dar asta ar fi o altă problemă. Orice lege poate duce la abuzuri. Să însemne asta oare că nu mai trebuie să avem legi?

  • 50

    Datorita tratatului asta multi o sa ne jucam doar solitare

    Nuconteaza
    2012-02-12 00:16:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Eu tot nu te inteleg si ti-am citit articolul de doua ori. Tie chiar iti convine sa fii controlat tot timpul? Eu am prins si vremea cind eram platit cu banii in mina. Acum, totul e pe card, daca vor astia de la banca, imi stiu toate miscarile, nu ca oi fi eu persoana importanta, dar ideea ma enerveaza. Plus ca nu pot scoate de pe card doar o anumita suma, ca si cind nu ar fi banii munciti de mine. Asa si cu internetul: uite ca nu am chef sa le dau dreptul prin lege sa ma urmareasca. Nu sunt asa naiv sa cred ca nu o fac, dar gindul ca as putea cistiga un proces cu providerul daca dovedesc asta, ma reconforteaza. Nu vreau sa las lui fi-miu o lume in care sa aiba capsat un microcip in ureche, cum au vacile triunghiul ala galben. Merci, nu.

    george
    2012-02-12 00:19:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    HIPSTERE! LAS-O BALTA

    un hipster
    2012-02-12 00:25:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @george: Normal că nimănui nu-i convine să fie urmărit, însă, cum am zis în articol, mai degrabă aş protesta împotriva unor aplicaţii de tipul Carrier IQ.

    Nu înţeleg toată isteria asta din jurul ACTA, tratat care, din datele existente, n-o să schimbe foarte mult lucrurile (asta dacă nu avem o gândire bazată pe paradigma drobului de sare). Ce a scris George mai sus cu Deep Packet Inspection e o speculaţie.

  • 54

    @Whisperer: Poate pirateria n-o fi furt din punct de vedere legal, dar e din punct de vedere moral.

  • 55

    @bencze miklos

    Mi se pare ca tu chiar ai avut parte de un abuz din partea legislatiei de copyright. Toate pretentiile de taxare absurda si amenintarea cu penalul, indica niste hibe groase in legislatie. Daca se mai adauga si ACTA peste legislatia deja ametita, vom avea un rezultat si mai periculos.

  • 56

    Propun ca toti cei care sunt de acord cu tratatul TINUT IN SECRET TIMP DE 5 ANI sa intre sub incidenta lui. Noi, ignorantii sa ramanem in schimb neatinsi de acesta? OK? OK.

  • 57

    cu articolul asta, in cazul in care acta era deja implementata, luai ceva ani la mititica stimabile. pai cine ti-a dat tie voie sa folosesti numele “duster” apartinand corporatiei “dacia” sau “RObotzi” apartinand celor de la “creativemonkeyz”? ca doar aceste nume sunt cu drepturi de autor. ai platit tu macar un ban sau esti la fel de pirat ca noi restul, muritorii de rand?

  • 58

    eu 45

    Dai doar citate, poti sa-mi explici ce vrei de fapt sa zici tu?

    Scrie in citatul tau: “Doar consumatorul e de vină, așa se pune acum problema. Iar asta mi se pare cea mai mare ipocrizie la nivel global. Trebuie luptat doar pentru a pune discuția în termeni corecți.”

    Mie mi se pare, ca in comentariul meu de la 43, am pus discutia in termeni corecti: si consumatorul e de vina pentru ca preia gratis un bun care la origine costa, dar si compania e de vina pentru ca incearca, prin ACTA, sa violeze intimitatea.

  • 59

    pt ca vad ca esti f prost, cristi, incerc sa te luminez. sa fii anti acta nu inseamna sa fii pro piraterie. exista deja legi anti piraterie in romania, da nu se aplica. esti prost dincolo de limite daca tu crezi ca despre piraterie e vorba aici. asta e scuza cu care au venit. nu puteau sa spuna ‘va spionam ca sa va controlam’. au dat-o cu manta. boule, pricepe odata ca e ilegal si o grava incalcare a drepturilor omului sa iti controleze providerul calculatorul si ce faci pe net. legal e sa iti bata politia la usa cu mandat judecatoresc!! ma mir ca n-ai murit inecat cu scuipat la cat esti de prost.

  • 60

    si ce oroare…faptul ca folosesc wikipedia, nu? ii piratez pe bietii scriitori de encilopedii. dar daca merg intr-o biblioteca pentru aceste informatii (unde btw tu nu prea cred ca ai fost mai autorule asa ca te informez eu…si acolo e gratis) devin un brav cetatean al acestei societati. misto, nu?

  • 61

    Cu ce se deosebeste furtul de proprietate intelectuala de oricare alt furt ? Cu nimic ati raspuns chiar dumneavoastra.

    Spre ex. de teama ca autovehicolul proprietate personala sa nu-mi fie furat as fi la fel de indreptatit sa cer statului sa instaleze din 50 in 50 de m o camera de luat vederi si 100.000 de angajati care sa le supravegheze. Vi se pare la fel de indreptatit ?

    rich guy
    2012-02-12 00:51:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @C. Bandea, daca ar fi pusi sa aleaga intre viata copiilor lor si 1000 de vieti straine, cam 70% din oameni ar alege viata copiilor lor. O fi moral, o fi imoral? Prin invocarea argumentului moral inteleg faptul ca vrei sa aduci “binele” in discutie, si nu prea isi are locul aici – atat “pagubitii”, cat si downloaderii actioneaza amoral. Nu tu ai folosit cuvantul “amoral” intr-un articol precedent?

    Iar legat de “piraterie”, Jack Sparrow nu ma reprezinta. Ca sa piratez eu ceva, ar trebui sa iau contact direct cu bunul initial. O fac altii, aia sunt piratii. Si o sa vedeti piraterie adevarata in Romania abia atunci cand o sa treaca ACTA sau vreo alta “prohibitie” – piraterie de-aia hardcore, la colt de strada, ca pe vremuri.

    In fine, am mai scris toate chestiile astea si cu alte ocazii, am obosit sa ma tot repet. Inteleg argumentul “plateste pentru tot ce consumi”, dar asta nu-i posibil, pur si simplu. Degeaba spui tu ca nu sunt companiile de vina, esecul tot al lor ramane – sau oi fi eu de vina pentru ca la 12-13 ani am intrat pe net prima oara si am inceput sa gasesc muzica plutind peste tot, nu?

    Whisperer
    2012-02-12 00:54:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Anon:
    poate doar la biblioteca nationala e gratis, ca in rest trb sa ai abonament ca sa imprumuti o carte. Se pare ca tu esti cel care n-a mai fost intr-o biblioteca.

  • 64

    Uite ca revin, cu toate ca nu am obiceiul: incercam, cu exemplul dat despre cardul bancar, sa arat tendinta actuala de control a puterii asupra noastra, a bizonilor care stam in rind si tragem societatea asta. Nu vezi imaginea de ansamblu? ACTA este doar un pas, dar care converge, alaturi de utilizarea cardurilor, pasapoarte antropometrice, de control si de limitare a libertatii individuale. Daca e de actionat, acum trebuie facut ceva. Noi ne-am repezit, ca gaina la muci, sa semnam si cu pasapoartele si ACTA. Atitudine de slugoi, zau asa.

    george
    2012-02-12 01:02:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Croli: adevarul e ca nu am prea avut nevoie sa merg, tinand cont ca puteam afla aceleasi informatii via internet stand linistit acasa. dar de fiecare data cand am frecventat o biblioteca (fie la scoala, universitate, in oras) nu a trebuit sa platesc niciun leu.

  • 66

    Anon
    Bibliotecile sunt gratis cand esti student. Pe urma sunt gratis doar daca esti cadru universitar. Altfel costa

  • 67

    @ george

    Singurul aspect in care sunt de acord cu autorul este ca multi actioneaza isteric din spirit de turma (de imitatie). Dar il consider doar un aspect enervant nu si concludent.

    Intradevar ! Nu pot sa fiu decat de acord cu tine. Un pas care nu trebuie ingaduit. Nu se stie niciodata ce urmeaza … pentru ca incontestabil in baza precedentului urmeaza intotdeauna !

    rich guy
    2012-02-12 01:13:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    Whisperer

    Nu mi se pare corect ca voi astia de pe net sa nu suferiti nicio repercusiune a legii de copyright, in timp ce @bencze miklos a trebuit sa-si inchida cafeneaua din cauza aceleiasi legi de copyright romane.

    Probleme de etica gasim cu duiumul in zona asta crepusculara de copyright.
    Dar mie mi se pare ca internautii scapa prea usor. Ei au dreptul sa faca orice. Iar astia din realitate, sunt taxati si amenintati cu dosare penale.
    Ok, nu e vina voastra, e vina legislatiei idioate din domeniu.

  • 69

    UCMR prin lobby sau prin presiune politica ca sa nu zic coruptie au trecut prin parlament o lege care nu ii obliga la nici un serviciu in schimbul banilor primiti

    In strada lumea striga impotriva ACTA cam asa: Nu CORPORATIA FACE LEGISLATIA

    Tratatul este o tampenie pt ca Dvs ca si jurnalist oricum NU veti fi aparat pt drepturi de autor pt ca veti fi trecut ca si mine la categoria “cifra”neglijabila. Tratatul apara cu politia pe cei care au suficienti bani sa treaca prin parlament o lege care pune institutiile statului (platite din contributiile cetatenilor) in slujba unor companii private sub apanajul controlului asupra dreptului de autor. Abuzurile vor fi la orfinea zilei si s-ar putea sa fie aleatorii si poate chiar veti nimeri la “victime colaterale”.

    Si nu intzeleg de ce nu incercati sa vedeti invers problema

    Daca de exemplu un mare trust de presa din america sau europa ar traduce si publica articolul Dvs de mai sus un pic cosmetizat, as fi foarte curios daca ati avea suficienti bani de avocati sa ca luptati pt dreptul Dvs cu banii si avocatii lor.

    In schimb daca transmit PRODUSUL Dvs: articolul de fata, chiar aha COPY PASTE unor studenti de la arte ca sa stie ce zice Dl Cristian Bindea, va suparati?

    Am auzit in strada un slogan care are o farama de adevar
    chiar daca reprezinta generatia:

    Suntem tineri Share-uim
    Nu avem bani sa va platim

    bencze miklos
    2012-02-12 01:22:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Bandea, esti oligofren. Esti intr-atat de cretin incat scrii negru pe alb ca sustii PIPA si SOPA. ‘Nuff said. Te-napoi in nascatoarea manie-ta de anencefal. In loc de concluzie: a citi nu e acelasi lucru cu a intelege. Du-te poarta-ti intelectul ala subliminar pe la alte mese.

  • 71

    :|

  • 72

    bencze miklos

    UCMR n-ar fi trebuit sa-ti preia nicio taxa atata timp cat nu foloseai niciun “produs” de-al lor. Abuz!

  • 73

    @rich guy (LOL!) -

    nu mi se pare corect sa fiu pus in categoria “voi astia de pe net”, atata timp cat
    1. si tu esti pe net in momentul asta.
    2. eu actionez individual, nu EXISTA “altii pe net”, iar faptul ca ar face si altii acelasi lucru nu-i deloc problema mea.
    3. dreptul la informare exista si e garantat prin lege, iar TOTUL pe internet e informatie.

    Whisperer
    2012-02-12 01:33:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    scuze ca am scris gresit numele Dvs. Nu a fost cu intentie.

    miki de la capital
    2012-02-12 01:33:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @ Whisperer # 73

    “3. dreptul la informare exista si e garantat prin lege, iar TOTUL pe internet e informatie.”

    Asa o sa ne invartim la nesfarsit in jurul cozii. Ai dreptul sa te informezi, nu dreptul de a beneficia gratuit de informatie.

    Cu restul nu pot sa fiu decat de acord.

    rich guy
    2012-02-12 01:52:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    Hei Whisperer, stii ce-mi trece prin minte ?

    Ce bastani ar fi fost Thales, Pitagora, Newton si urmasii urmasilor lor daca ar fi avut parte de copy-right !

    Te-ai folosit de legea gravitatiei in demonstrie … ZBANG, plateste sau la zdup !

    rich guy
    2012-02-12 02:00:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    pai normal, nici nu am sustinut vreodata ca as avea un asemenea drept. Dar nici nu sunt obligat sa renunt la informatii “moca” doar pentru ca “asa e frumos”.

    Dar oricum, stai linistit. Am redus mult de cand am terminat facultatea ceea ce downloadez – cate un serial (care e oricum accesibil si prin streaming), cate un film strain care nu se gaseste pe la noi (si pentru care nu sunt dispus sa fac atata efort ca sa-l vad intr-un format defectuos – DVD – asta daca nu e deja dvd region-locked, caz in care as cumpara un dvd al carui continut nu-l pot accesa). Si ocazionalul manual tehnic care ar costa cateva milioane, cand eu n-am nici macar salariu. In rest… am impresia ca lumea crede ca nimeni nu mai plateste pentru nimic in tara asta. Uite ca-n rest traiesc cu jocuri freeware (sunt o tona), muzica de pe Youtube (asta e, nu sunt eu responsabil pentru ca exista Youtube, nu?) sau Soundcloud (recomand) si soft open-source, atat cat se poate. Iar carti adevarate (nu carti care sa ma ajute sa functionez in lumea reala, ci OPERE) cumpar intotdeauna, pentru ca nu suport sa citesc pe comp.

    Deci se poate trai si intr-o lume post-ACTA. Chestia e ca e vorba de principii. Eu am intrat in discutia asta doar pentru ca se folosea cuvantul “hot”. Si am sa tot intru in fiecare caz pe care-l vad.

    Whisperer
    2012-02-12 02:09:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    pai Thales si aia pe care-i insiri ar fi stiut ca nu-si pot proteja O IDEE, mai ales in domeniul lor. O chestie de bun simt ar fi sa nu-ti expui ideea, daca vrei sa ti-o protejezi cu adevarat. Chestia asta cu copyright-ul o fi pornit din bune intentii, dar ceea ce descrii tu e un exemplu de “copyright troll” :)

    Whisperer
    2012-02-12 02:13:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    sa mori in chinuri ba boule care ai scris rahatu asta…..

  • 80

    Stii ce-as mai fi curios sa aflu ?

    Daca introducerea legii (presupunand buna ei credinta) a fost motivata pentru a proteja cartile catorva scriitori sau programatori talentati tineri sau pentru ca lumea downlada la greu Jlo, Rihanna, Britney sau Gaga ? Nu de alta, dar mi s-ar parea umilinta maxima sa fiu haituit pentru de-alde astea.

    rich guy
    2012-02-12 02:39:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @rich guy #80
    hmm, greu de spus, fiecare industrie are problemele ei cu ceea ce percepe ca fiind “piraterie”. Si singurul lucru cu care toti sunt de acord e ca lucrurile trebuie sa se schimbe.

    De exemplu, stiu de pe la cunostinte ca nimeni din industria publishing-ului nu e prea multumit de faptul ca lumea gaseste cartile pe Internet si ca nu mai scoate banu’ ca inainte. Eu am si vorbit mult cu ei si le-am explicat de ce e absurd sa dai vina pe cei de la capatul liniei, dar unii nu vor sa mai asculte si gata. Iar creatorilor nu prea poti sa le plangi de mila, pentru ca ei
    1. castiga grosu’ la publicare si
    2. au ocazia, la fel ca oricare alt creator, de a vorbi direct cu “publicul”.

    In industria muzicala chiar nu stiu de ce mai trage lumea melodii cand exista Youtube, sa fiu sincer. Din toti anii astia, cred ca de 2 ori mi s-a intamplat sa nu gasesc ceva pe Youtube, si vorbesc aici de muzica “de nisa”.

    In industria jocurilor exista Kickstarter.
    Iar la filme si seriale.. deh. Astia sunt adevaratii dinozauri. Cam toti si-au rezolvat problemele, numai ei inca o tin cu modelul geografic, cu toate ca reclamele la produsul lor ajung peste tot si atata timp cat noi, romanii, inca nu suntem chiar regii festivalurilor de film, sa avem chiar acces la “cultura” ca tot omu’ “bun” din Europa.

    Concluzie : Da, normal ca Rihanna e de vina :) )

    Whisperer
    2012-02-12 03:00:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @ACTA SEXUALIS Semnatarii ACTA sunt UE, NAFTA, Australia si Japonia. Tarile in curs de dezvoltare nu fac parte din tratat, desi sunt convins ca se gaseau multe regimuri autoritare care sa profite de ocazie pentru a cenzura si controla mai bine. Raman la parerea ca motivatiile sunt economice.

    Ciprian Domnisoru
    2012-02-12 03:13:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    adaug la #81 – tocmai mi-am amintit ca cineva mi-a spus ca trage muzica pentru ca vrea s-o asculte in masina. Tipul conduce mult, e pe drumuri cam tot timpu’. La asta nu ma gandisem. E trist ca nimeni nu discuta lucrurile astea atunci cand se vorbeste despre lucruri care ne afecteaza si ca se incepe direct cu “shifting the blame”. factorul uman nu e niciodata prezentat, ce sa mai zic de mila sau de intelegere. Sau daca e, e prezentat ca la “Dansez pentru tine”, mai mult de show, nu pentru a ilustra ceva.

    Whisperer
    2012-02-12 03:17:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    Cu tot respectul, autorul nu a inteles nimic din motivele de nemultumire vis-a-vis de acta. Nu vorbim despre o situatie ok care se transforma intr-una nedreapta pentru utilizatorii de internet, ci despre una care a fost nedreapta inca de la inceput.
    In primul rand trebuie făcută diferentierea intre drepturi de autor și drepturi de proprietate asupra unui lucru. Sa luam un exemplu: Avem o carte de poezi scrisă de Ion Autorescu. Acesta are drept de autor asupra poeziilor sale, in sensul ca nimeni nu le poate publica și face profit de pe urma lor fara o intelegere cu acesta. Odata publicate insa de catre o editura, aceasta capata dreptul de a le tipari si distribui contra cost. Cumparatorii achizitioneaza astfel produsul de la editura si nu direct de la autor. Astfel, editura cumpara drepturi de folosire in scop comercial al unor informatii iar publicul cumpara hartie.
    Cand vorbim insa despre resurse informatice brusc acest lant se scurtcircuiteaza si incepem sa face confuzie intre informatie și serviciu. Producatorii unui film de exemplu creaza informatia, iar cinematografele vand servicii de vizionare spectatorilor. In nici un caz nu vorbim despre niste spectatori care platesc producatorii pentru acces la informatie.

    Sa trecem insa si la problema care ne macina de fapt: filmele de pe torente si odc. Intr-o economie de piata functionala, pretul unui obiect este fixat de raportul cerere si oferta. Atunci cand un produs poate fi creat in copii nelimitate la un cost infinitzecimal, pretul sau tinde spre zero. In cazul produselor multimedia insa acest pret este mentinut in mod artificial si, daca vreti, anti-natura, la o valoare aberant de mare pentru costul de productie. Mai important, incasarile care se fac de pe urma produsului nu sunt niciodata proportionale cu munca depusa de catre autori. Acestia pot sa depuna un efort care nu este rasplatit de catre incasari sau pot sa castige sume incomparabil mai mari decat cele asteptate.
    In final vreau sa va spun ca lucrez ca programator intr-o companie de software pe nume Siveco. Producem soft la cheie pentru clienti instariti. Un client, un produs, un contract. Iar acel produs este particularizat pentru nevoile clientului, si nu ceva general, universal valabil. Exista si nevoi mai generale de aplicatii simple, precum playere de filme si muzica sau browsere. Experienta a aratat ca firme producatoare de soft open-source pot sa prospere fara a cere bani pentru produsele lor. Motivul este tocmai in procesul de fabricatie al softului: nimic nu este creat de la 0. in schimb deoarece nu exista “secret industrial” in open source nu este nevoie de reinventarea rotii iar softul este produs cu costuri minime de catre programatori voluntari sau angajati si platiti din bani proveniti din suport tehnic si solicitari de functionalitati particulare unui anumit client.

    Liviu Gelea
    2012-02-12 03:34:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    Acest site unde scrii tu, se numeste voxpopuli si nu – sunt trendy ca ma usurez contra vantului.com .ai putea sa spui ca este o platforma independenta si ca fiecare e liber sa bata campii cu gratie dupa cum il taie capul.dar asa , s-ar putea sa apara maine unul care sa ne spuna ce bun e basescu si ce mama heroina e fmi. ca e indepent in gandire,nu de alceva.
    Apoi urmeaza urmatoarea mostra de delerium tremens : ”Sunt de acord că nu sunt în regulă modul în care a ajuns să fie semnat ACTA şi toată secretomania care l-a înconjurat până de curând. Ok, trebuia dezbatere, dar cu cine? Cu oamenii care vor conţinut gratis? Cu site-urile care vor să preia în continuare conţinut? Eventual cu hackerii?”
    primesc sa se revizuiasca, dar sa nu se schimbe nimic.Adica esti de acord ca pute ceva in acta ,datorita secretomaniei,dar cu cine sa fi vorbit daca ”românii ar face orice ca să nu se oprească din furat”.ai ghicit ,cu tine normal!singurul care merita o informare si o dezbatere.si spun asta pentru ca stiu sigur ca saltele de cultura care stau pe bobul de mazare, le-ai acumulat numai din cd-uri,dvd-uri si carti cumparate in original de tine (n-ai pus gura pe mp3 in viata ta,si nici nu-ti miroase a avi sau carti imprumutate – da, carti imprumutate de la prieteni ce sfidau sfanta lege a copyrightului)si mai stiu sigur ca tot din probitate profesionala,iti admonestezi prietenii cand incearca sa-ti puna un mp3 sau un film downloadat sub nas.si nu numai romanii sunt pusi pe furat,cum insidios incerci sa ne induci ci mai multe tari ,a caror parte din populatie a iesit astazi pe strazi din fix acelasi lucru,dreptul inalienabil la furat.fie ca e romanii=furat,stupid people,asistati ,eu cred ca presa ieftina din ziua de azi si clasa politica sunt in raport cu populatia acestei tari cam , cum zicea musatescu ”neam prost pe pursange”.unde-i gasiti pe baietii astia?sunt deliciosi!
    offtopic :@rogo din categoria e interzis a interzice, mie-mi pareai mai bataios pe subiectul asta,dar se pare ca doctrina depasita pe care o slujesti nu-ti permite sa fii vertical cand vine vorba de controlul maselor.

    vara in siam
    2012-02-12 03:43:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    @cristian bandea
    poate ca asta o sa te lamureasca mai bine:
    youtube.com/wat../

  • 87

    Detest să fac copy-paste, dar numai de data asta, mai ales că este tot un comentariu al meu la această postare a lui Costi Rogozanu. Atât de veche încât n-o mai găsești cu search-ul de pe VoxPublica – eu am apelat la Google – dar al naibii de actuală.

    Eu văd fenomenul pirateriei ca pe un act de reparație, în virtutea faptului că totul se plătește într-un fel sau altul, mai devreme sau mai târziu. Așa cum instinctul individual de conservare își are ca penultimă consecință perpetuarea speciei, iar ca ultimă consecință posibilitatea ei de a evolua, legea nescrisă a compensației se conservă în lupta ei cu legile scrise, generatoare de dezechilibre.

    Au venit romanii să ne cucerească brazda, să ne mănânce brânza, să ne vâneze viezurii și să ne siluiască daciile? Nu-i nimic, timp de 2000 de ani a venit neobosită barza, a explodat mămăliga de-au sărit schijele până la Roma. Ne-au lăsat americanii pe noi, esticii, să fim cobai ai experimentului comunist? Nu-i nimic, tocmai se constituie Republica Socialistă Amerika.

    Încă de la apariția fonografului, cumpărătorul trebuia să plătească de zece ori valoarea suportului înregistrat. În structura prețului, 45 % era destinat distribuitorului, 35 % casei de discuri, 10-12 % advertiserului, iar 8-10 % artistului. Așa se face că un LP cu prețul de 18-24 $ la lansare ajungea, după mai puțin de un an, la 1,5-2 $ și tot se acopereau cheltuielile producerii lui. Singurul care pierdea, atunci când un disc nu se vindea, era artistul. Fie contractul îi aducea și mai puțini bani, fie era de-a dreptul refuzat de casa de discuri și se vedea nevoit să apeleze la case independente (de nișă), evident pe bani puțini.
    Costurile producerii primului album Nirvana („Bleach“)
    au fost de sub 1500 $, din care 606 $ au costat cele 30 de ore de înregistrare (împărțite în 3 sesiuni) în studiourile Reciprocal Recording, din Seattle. Este de înțeles că acei 606 $ au fost plătiți de trupă. Inițial, Casa de discuri Sub Pop a scos 6000 exemplare. Faceți un calcul. La 18 $ bucata, se făcea de 108000 $. După marele succes pe care l-a avut „Nevermind“, „Bleach“ a fost reeditat și s-au vândut peste 1000000 (un milion) de cópii.
    Este doar un exemplu, dar jecmăneala asta a durat aproape un secol. De când cu era digitală, oamenii își iau banii înapoi. Banii lor, ai părinților, bunicilor și străbunicilor.
    O să întrebați ce vină au artiștii în chestia asta. Niciuna. Doar că vor trebui să muncească mai mult pentru a-și promova muzica. Gândiți-vă că nu pupați în veci Sepultura, AC/DC, Slayer, Tricky, Garbarek, Jethro Tull, Oregon etc dacă nu apărea pirateria. Celor de la RIAA (Recording Industry Association of America) li se fâlfâie de artiști.
    Singura pierdere AR PUTEA FI (nu sunt convins că se va întâmpla așa) dispariția copertelor de discuri, ele însele fiind opere de artă. Eu sper că se va păstra ideea asocierii muzicii cu un simbol grafic.

    Ceea ce n-a spus Costi este faptul că, deși Radiohead au pus la dispoziție gratuit albumul „In Rainbows“, pe situl lor, doar 10 % dintre internauți l-au descărcat de-acolo; restul de 90 % au preferat să-l ia din sursele lor tradiționale, rețelele p2p. Asta ar trebui să le cam dea frisoane ziariștilor. Lumea s-a obișnuit atât de mult cu ideea că „tot ceea ce-i pe net e free“, încât prostia aceea cu „pay-per-view“ va fi un mare fâs. Cum adică, să plătesc conexiunea la internet pentru a avea apoi privilegiul de a plăti și ceea ce conține el?! Mai ușurel cu ziarele online pentru care ar trebui să plătesc! Cred că s-au cam grăbit unii cu renunțarea la print. Ce vină au ziariștii talentați în chestia asta? Niciuna. Doar că va trebui să-și miște cururile din birouri pentru a căuta știri semnificative și să nu mai scrie ceea ce văd la televizor sau le vine prin agențiile de știri.

    Aș mai adăuga că unele producții/produse originale sunt atât de proaste încât te simți păcălit chiar și dacă le furi.

    mariusv
    2012-02-12 05:43:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    auzi, dar pe baietii astia de fac robotz i-ai omenit si tu putin pentru copy/paste?bag seama ca daca au brandul inregistrat si sunt putin cu capul pe umeri,iti foot un proces de-ti taie orice chef de propaganda ieftina.practic, foaie verde drum de fier mi te paste un transfer.am gresit doamna Caragiu,luni trec pe la casierie ,pe la dumneavoastra.daca ai fi fost si tu un pui de jurnalist,ai fi discutat pe text,argumentativ nu regurgitand vomele altor corifei deontologi.ia tidula asta,de ne-ai dat-o noua sa citim , iar daca dupa un sfert din ea nu te buseste rasul ai o problema de perceptie a realitatii.

    vara in siam
    2012-02-12 06:08:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    bai fraiere cati bai ai luat sa scii aberatiile de mai sus???…am senzatia ca esti in stare pentru bani de orice……rusine!

    grifonul
    2012-02-12 06:29:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    “ACTA has always been controversial because the international negotiations that began in 2007 took place in secret. …
    ACTA contains new potential obligations for Internet intermediaries, requiring them to police the Internet and their users, which in turn pose significant concerns for citizens’ privacy, freedom of expression, and fair use rights,” said Eva Galperin of the Electronic Frontier Foundation. …”
    https://www.eff.org/work

    ACTA la vista, baby! … vorba protestatarilor bulgari … ; ))

  • 91

    Deutsche Welle: Germania ar avea de invatat de la Emil Boc

    De regula, un prim-ministru demisioneaza atunci cand esueaza in postul lui. Asa s-a intamplat cu Papandreou in Grecia, cu Berlusconi in Italia. In Romania, insa, totul este diferit.

    Aici, si-a dat demisia un prim-ministru pe care colegii din UE il invidiaza pentru reabilitarea bugetului de stat si in care institutiile financiare internationale au incredere. In aceeasi zi in care Emil Boc a facut publica decizia de a demisiona, FMI acorda o nota buna refomelor guvernului roman.

    Cuvintele pe care Boc le-a spus la despartire parca i-ar fi fost dictate de conationalul sau, Eugen Ionescu: “am decis sa-mi dau demisia, pentru ca romanii sa poata pastra ceea ce au castigat: stabilitatea economica a tarii”, scrie Deutsche Welle.

    Exemplu pentru germani

    Timp de trei ani, Romnia a fost condusa cu foarte multa intelepciune, in ciuda fragilitatii coalitiei de guvernare. Curajul lui Boc si al ministrilor sai merita tot respectul. Pentru a face fata deficitului bugetar, cheltuielile sociale au fost reduse cu 15 la suta, iar salariile din sectorul bugetar au fost reduse cu 25 la suta.

    Au fost sacrificate 185.000 de locuri de munca din sectorul public, fiind inchise numeroase agentii si departamente guvernamentale. Boc a introdus disciplina fiscala, un model care ar putea fi luat drept exemplu de germani.

    Boc s-a abtinut de la a creste taxele si impozitele, pentru a nu dauna cresterii economice, numai TVA-ul fiind ridicat de la 19 la 24 la suta. Romanii au facut sacrificii pe care germanii, italienii sau portughezii nici nu si le-ar putea imagina. Niciun alt guvern din UE nu a facut atat de multe lucruri bune, intr-un timp atat de scurt.

    Presedintele Basescu si premierul Boc au constientizat, desigur, riscul ca, in cadrul alegerilor parlamentare de anul acesta, partidul lor de centru dreapta sa sufere un esec notabil. Nici protestele de strada, nici atacurile Opozitiei radical-populiste nu au provocat demisia lui Boc. El a a aruncat prosopul, stiind ca, in acest an electoral, nu se mai poate baza pe sprijinul partidului sau.

    Singur impotriva tuturor

    Noul premier, Mihai Razvan Ungureanu, a declarat ca va cauta un dialog cu Opozitia. Insa sansele de a-i strange pe socialisti si pe liberali in jurul unui proiect comun sunt egale cu zero. Spre deosebire de Italia, unde cabinetul lui Mario Monti se poate bucura de sprijin parlamentar solid, Ungureanu se va confrunta, inca de la inceput, cu rigiditatea opozitiei parlamentare.

    PS.Pe cine sa cred…massmedia romana,care si-a spurcat
    conducerea politica ani si ani,sau un oficios strain
    recunoscut si apreciat de o lume intreaga?

  • 92

    eu stiu un lucru:

    daca nu exista furtul de software pe scara larga, in ro, nu as fi invatat nici windows, nici office, cu siguranta nici flash, photoshop sau dreamweaver. Nu as fi avut nici Rosseta Stone, de unde sa invat limba rusa, si nici Lynda.com unde tot ma chinui sa invat sofwarerurile de montaj video, si ghici ce, pana la urma o sa reusesc. In plus, cred ca am vazut undeva la 2000 de filme semnificative copiate fraudulos de pe net (nu ma refer la American pie & co), ramanand din fiecare cu scurte crampeie din ghidul “cum sa te intelegi pe tine/ lumea in care traiesti”.

    Daca o luam cu inceputul, treaba s-ar fi blocat inca de la pretul windowsului, prin 2000. Tin minte ca ai mei au facut credit la banca ca sa-mi ia computer, si majoritatea certurilor in familie din urmatorul an fix pe tema asta au fost. Cu singuranta 200e in plus echivala cu “i-ati adio de la PC, ramai cu orele de info de la scoala”.

    Cu alte cuvinte, as fi fost mai prost. Mult mai prost. Si in plus, as fi fost acum fie somer, fie chelner/zugrav.
    Ceea ce nu pricepi tu este ca pretul unul sofware trebuie sa reprezinte % din salariul familiei care il cumpara. Astfel incat suma aia sa fie x in USA, iar in Ro sa fie x/10- veniturile lor fiind, in medie de 10 ori mai mari.
    Ce zici, nu s-ar cumpara windowsu la 20Euro/buc?

    Cu ACTA devenita lege si aplicata pe bune, urmarile sunt simple: tarile bogate devin mai bogate, cu oameni mai bine pregatiti; tarile sarace devin mai sarace, cu oameni numa bine pregatiti cat sa ocupe muncile de jos din tarile bogate.

    radu tudor
    2012-02-12 08:13:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    Cosa: E “mă-tii”, “mă-sii” etc. :D Cu doi “i”, nu doi de “i”. :D

    Aoleu, Siveco. Ăia de tot încheie contracte cu statul fără licitaţii, în valoare de sute de milioane de euro, echipează şcoli cu calculatoare la preţuri astronomice. Mda, mişto, să mai vii pe aici, Liviule!

  • 94

    Esti incurabil amice. Ai o mecla si gandire de securist iar securistii nu-l vor citi niciodata pe Orwell. Sper ca ai mei copii nu vor trai intr-o lume Acta. Gandeste-te doar ca o astfel de legislatie ne-ar aduce inapoi in dark ages..

    Amza Pellea
    2012-02-12 09:31:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    Mi se pare simptomatic faptul ca cei ce se impotrivesc ACTA sunt mai ales cetateni ai fostelor state comunister (sau emigrati de acolo). Paranoia lor despre “secretul identitati” p fundalul “dreptului la opinie” (anonim, desigur), ca si… dreptul la produse gratuit “”din lipsa de bani” nu poate fi intilnit in Nord America, de exemplu. In State si in Canada, cetatenii sunt obisnuiti sa fie supravegheati, isi dau fara probleme datele personale la cumpararea, inclusiv on-line, a unui produs (fac trimitere la articolul lui rogo in care un paranoic refuza sa isi dea datele cind cumpara un game). Privim lucrurile ca si cind ne-am inregistra peste noapte la un hotel. Este abuz sa ti se ceara identitatea? Pina unde merge paranoia? Si apoi, folosind cardul, nu iti dai toate datele oe care “puterea” le-ar dori?

    Intr-adevar, softurile sunt scumpe, nu e usor sa dai sute de dolari (euro) pe un Office, pe un Photoshop, pe un antivirus. Pe alta parte, exista versiuni simple, de consum “individual”, mult mai ieftine, nu ne trebuie neaparat versiunile “corporate”. Oricum, “saracia” noastra nu este o justificare a pirateriei! Mai ales cind banii respectivi se duc pe baruri, discoteci, excursii, masini etc.

    Oricum, cred ca cei ce ies in strada sunt manipulati tocvmai de cei care nu vor sa le fie blocate afacerile cu marfuri contrafacute (moda, ceasuri, cosmetice etc.) Si vine si din interese meschine: multi elevi si studenti nu doresc un control mai strict la textele pe care ei le folosesc la greu in a-si “scrie” tezele si lucrarile “originale”. OK, daca un creator accepta posibilitatea de a nu i se plati drepturi de autor a unei lucrari puse pe internet, cred ca are dorinta minima de a se da public sursa de unde se copie – mai ales la lucrarile scrise. Sa fie indecat autorul, volumul, editura, pagina citatului. Tinerii (nu numai romani) trebuie sa inteleaga ca democratie nu inseamna liber la furt!

  • 96

    @Liviu Gelea: “Intr-o economie de piata functionala, pretul unui obiect este fixat de raportul cerere si oferta. Atunci cand un produs poate fi creat in copii nelimitate la un cost infinitzecimal, pretul sau tinde spre zero”.

    Spune-le asta scriitorilor. Spune-le ca trebuie sa-si vanda cartile la care lucreaza ani de zile pe nimic, doar pentru ca tehnologia permite replicarea pe scara industriala a volumelor cu costuri aproape de zero.

  • 97

    @Cristian Bandea: asa, spion basist ce esti, te duci in Piata Univ. in misiune, sa tragi cu urechea ce zic oamenii si sa-ti justifici salariul de kkt sub acoperire. Mai lasa-ne cu mizeriile pupinbasist-blogariste ale lui nen-tu Razvan Cucui! Mai bine fa reclame la buzoaiele siliconate ale Ebei!

  • 98

    Printre primele 7 tari semnatare Maroc si Singapore ?!

    Acum de sa nu recunosc ? Sa ma ierte fratii mei marocani si singaporezi de jaful comis pe proprietatea lor intelectuala, da’ pc-ul meu e plin de softuri marocane si muzica singaporeza.

    rich guy
    2012-02-12 11:09:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    Bândea, când termini muia de ţi-am dat-o să mă chemi că mai am şi-ţi mai dau!

    Cosa Nostra
    2012-02-12 11:11:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @frri: Ce are sula cu prefectura tembelule? Canta la alta masa!

    @OFFtopic
    2012-02-12 11:18:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    project-syndica../

    no name
    2012-02-12 11:34:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @Cristian Bândea:
    Am impresia că actuala degeneraţie are probleme de logică. Citind Articolul 4 ,m-a umplut de furie şi am fost obligat să abandonez.Cu alte cuvinte legiitorii vor să ne asigure că nu vor fi dezvăluite informaţiile culese.
    Când o să fie legiferat inerzicerea strângerii informaţiilor? Cu ce drept strâng informaţii despre oameni până ce nu s-au adus nicio bănuială? Să nu cumva să incerci să argumentezi că,sunt unii care abuzează de libertatea circulaţiei informaţiilor, sau cei cinstiţi nu vor păţii nimic!@Cristian Bândea:

    prea curios
    2012-02-12 11:50:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    @SNK: Tocmai, cetatenii SUA si Canada n-au trait niciodata o tiranie si nu sunt constienti unde poate duce asemenea lucruri. Europenii, chiar si cei din Occident, au trait mai multe experiente nefericite de genul, nu sunt atat de creduli. Fiindca inevitabil la un moment dat vor aparea niste conducatori necinstiti si scelerati care sa profite de situatie, chiar daca motivatiile originare n-au fost rau intentionate. Pentru simplul motiv ca puterea corupe!
    Referitor la preturi, uite, de exemplu, de ce artistii nu pun mana de la mana sa-si produca propriile lor inregistrari cu propriile mijloace? Eu cel putin, le-as da cei 5-10 centi/piesa care le revin lor si in ziua de azi de la o piesa care se descarca la un dolar. Fiindca atata imi pot permite. Un dolar/piesa nu pot, ar insemna sa ascult doar o foarte mica parte din muzica care mi-ar place. Problema e ca exista prea multi intermediari abonati la purcoiul cu bani, aia de iau restul de 90-95%, pe care tehnologia i-a facut inutili. E vorba pana la urma, de cramponarea de mod de-a face afaceri ca in secolul XX in secolul XXI. Inchipuie-ti cum ar fi lumea daca industria n-ar fi trecut de la manufacturi la fabrici si de la copisti la tipar!
    Iar a fi controlat in tot ce faci mi se pare inacceptabil. Chiar daca nu faci nimic ilegal. Ar fi ceva ca o perchezitie continuua, si ar deschide poarta spre noi si noi abuzuri. Un asemenea control ar fi visul suprem al oricarui regim totalitar. Ar fi de nerasturnat de dinauntru. Iar daca e unul global, cum se prefigureaza, nu ar mai exista nici un “inafara”. Poate doar daca vin alienii :)

  • 104

    @Goth: Erate “Unde pot duce asemenea lucruri” ; “inevitabil vor apare” ; nici un “in afara”

  • 105

    cum spui tu nenea… acu nu vrei un troian?.. de zapada

  • 106

    Apreciez enorm lipsa de tact a unui incult. Intelectul tau net superior noua are capacitatea de a vedea lucruri pe care noi nu le putem vedea presupun. Iti doresc sa ai parte de asemenea contraargumente si la momentul in care tu vei avea nevoie de suport. In momentul in care ACTA va functiona la nivelul la care se presupune ca o va face, Pirateria va vedea un salt enorm.(ca alcoolul in SUA acum destul de multa vreme:)
    P.S.= Anonymous nu va permite nimanui sa-si faca de cap.

  • 107

    Cred ca prevederile tratatului trebuie impartite pe 2 planuri diferite, si anume:
    1. dpdv al copierii unui produs original de catre terte entitati, copiere care prejudiciaza dpdv calitativ produsul original (ex: parfumuri contrafacute, haine de firma care poarta marca producatorului original, dar sunt facute de cine stie cine stie cine pe cine stie ce vapor, etc.). Cu abordare asta sunt de acord, desi sunt convins ca nu era nevoie de inca un tratat pentru combaterea producerii si comercializarii marfurilor contrafacute.
    2. dpdv al prevederilor care obliga anumiti actori (ex: providerii de internet) sa se transforme in agenti de politie informatici.
    Cu acest aspect al tratatului nu pot fi de acord indiferent de cat de multe argumente pro ar fi.
    Nu pot fi de acord pentru ca ar deschide un orizont de posibile abuzuri de care tu ca simplu utilizator de internet nu ai avea cum sa te aperi. Sa nu uitam da justitia romana nu seamana catusi de putin cu justitia americana. Probabil ca daca Stephanie Lenz s-ar fi judecat cu Universal Music in Romania, ar fi pierdut procesul pentru ca la noi “cel mai puternic castiga”.

    Concluzia, cel putin pentru mine, e una singura: ACTA nu trebuie ratificat in varianta actuala.

  • 108

    @Mihai: Potrivit legii, ACTA nu poate fi ratificat decât în varianta actuală. Aşa că din păcate nu e loc de nuanţe. Ori va fi ratificat aşa cum este, ori va fi respins. Atenţie însă: chiar dacă va fi ratificat de Parlamentul European, ACTA va putea fi respins de parlamentele din fiecare ţară UE semnatară în parte.

  • 109

    @Cristian Bandea: In acest caz nu-mi ramane alta optiune decat aceea de a fi impotriva tratatului cu pricina.
    Implicatiile negative mi se par mult prea importante si grave in comparatie cu cele pozitive pe care le-ar avea.

  • 110

    Stimate “jurnalist”, esti un bou! Ai citit tratatu’ ala si n-ai inteles nimic. Puteai sa te opresti acolo, dar nu, ai scris si-un articol… sa vada toaaaaata lumea cat esti tu de bou. Te miri de ce nu s-a jucat nimeni niciodata cu tine? Nu te mai mira, esti bou, ba!

    Doresc sa-mi cer scuze “boului” ca l-am asociat cu pseudo-jurnalistu’ asta.

    Ciomoloco
    2012-02-12 13:48:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    cred ca cel putin unul din filmele care le-ai vizionat in ultima vreme e luat de pe torente, deci hai fa-ti publicitate cu un “caz” care e foarte mediatizat in toata lumea. Ai fi bun de “marioneta” la “Acces Infect” si alte emisiuni de cacao, sau ai fi un “stralucit” jurnalist la unul din ziarele de cacao din romanica

  • 112

    Hai sa ne cacam pe el internet si sa ramanem cu Kanal D, OTV, Taraf si jurnalisti ca tine, dobitocule!

    Picaciu
    2012-02-12 14:28:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    Salut stimate coleg de breasla de la inceput iti spun ca voi folosi un limbaj diplomatic deoarece in ceea ce priveste Miscarea Anti ACTA, m-am implicat ca si “jurnalist protestatar” sunt prezent deci oriunde reprezentandu-mi institutia in care lucrez (ca alminteri scriam altfel)

    Doresc sa te atentionez in calitate de redactor muzical | producator radio si fost reporter de teren in privinta catorva aspecte:

    1. Textul tau jurnalistic este partinitor (nu ai voie conform legilor jurnalistice sa faci asta, atata timp cat nu ai statut declarat, asa cum am eu de ex, fie el pro sau contra, trebuie sa ramai neutru ESTI OBLIGAT!)
    2. S-ar parea ca nu intelegi CLAR notiunea de democratie si cum va afecta tratatul ca idee libertatile noastre cetatenesti)
    3. Nu ma indoiesc ca o fi exagerat Codin la niste chestiuni, DAR E FIRESC SA FIE ASA ATATA TIMP CAT O PLANETA INTREAGA VEDE CEVA IN NEREGULA CU ACTA (mai putin tu), iar tie ti se pare firesc sa ti intre cineva LEGAL oricand doreste IN CALCULATORUL TAU PERSONAL
    4. Repet ma declar anti ACTA in aceasta forma jignitoare si odioasa si am statutul care sa reglementeze atitudinea asta REPET: JURNALIST PROTESTATAR
    5. Creative Monkeyz nu sunt jurnalisti sunt niste tineri foarte ofticati pe ACTA care ar face orice CA SI NOI RESTUL (in afara de tine sa o vedem data jos) dar ei sunt niste tineri NU JURNALISTI, pot spune ce vor, nu au statut OFICIAL fac desene animate, tutoriale si au facut un clipulet asa cum au simtit.
    6. Pentru ca imi respect meseria iti spun doar ca NU SUNT DEACORD CU TINE ! NU FERM (desi mi-as dori sa pot scrie exact ce simt … IMI RESPECT MESERIA)

    Cheers !
    Gabi M Iasi

    Gabi M
    2012-02-12 14:39:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    Motto-ul existential al poporului roman este:
    FUR, DECI EXIST!
    La lopata, mai intelectualilor!

    dan danache
    2012-02-12 14:42:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    [...] firesc să susțin ideea de bază din spatele ACTA (Tratatului Comercial Anti-Contrafacere).” voxpublica.real../. Mihai [...]

  • 116

    “Desi nu exista diferente terapeutice intre un medicament generic si produsul original, preturile genericelor sunt cu 20-80% mai mici. Potrivit Asociatiei Europene a Medicamentelor Generice, prin utilizarea produselor generice, in cadrul sistemelor de sanatate din Europa se economisesc anual 13 miliarde euro.”
    sunt o gramada de oameni saraci si bolnavi iar sistemul nostru de sanatate e si el la pamant. probabil ca se merge pe politica ‘help stop poverty – eat the poor’.

  • 117

    pai vezi ca esti prost, turgurlane!
    pretiosule,vad ca tu chiar esti un trendy frustrat.frustat poate pentru ca pana la varsta asta nu ai reusit sa bifezi decat Cotidianul, B365.ro şi Evenimentul Zilei sau poate pentru ca postacii te poseda salbatic prin toate cotloanele in care iti lasi darele de delir asa zis jurnalistic.vad ca ai si blog.pardon,antiblog.de ce antiblog? pentru ca :
    ”Chiar dacă ești blogger și nu jurnalist, eseist, scriitor, etc., un text slab și scris prost rămâne un text slab și scris prost.Pentru că nu scriu articole de umplutură doar de dragul de a posta în fiecare zi.”
    corect!in afara de articolele anti antiacta ,ai si lucruri pertinente cum ar :FIFA 12, mai tare ca PES 2012 sau Top 5 jocuri pentru iPhone și iPad.get a life!da una autentica ,nu chinezarie.
    ce te-a fermecat la tidula asta?faptul ca infractiunea in mediul digital ce presupune multe transparenta si o explicare mult mai ampla a legii,are 4 pagini umplute de fraze interpretabile,in timp ce aia cu infractiunea la frontiere are 7 pagini.in contrapartida,pentru ca masele sa nu se simta ofuscate de laconicitatea textului,la sectiunea 5,cea legata de mediul digital,apare cam asa”respecta principii fundamentale precum libertatea de expresie,un proces echitabil si protectia vietii private”.si asta se regaseste in alineatele 2,3,4 ale sectiunii 5 ,compulsiv,dar evident ca nu apare si in sectiunea cu infractiunea la frontiera(deduc ca piratii din bransa asta ,nu beneficiaza de clementa la fel ca rasfatatii din mediul digital).un fel de , ba,ne-au sunat marile corporatii si s-au plans ca le furati.ne-a venit sa intram in pamant de rusine!asa ca tre’ sa va pedepsim cu o lege noua dar ,relaxati-va,pentru ca stiti ce ?drepturile fundamentale sunt tot acolo.
    ”Ați observat, da? E de fapt vina marilor corporații că sunt furate. E ca și cum i-ai spune proprietarului unui depozit de cărămizi că e vina lui că a rămas fără marfă din cauză că o armată de 1.000 de hoți i-a călcat depozitul într-o noapte, iar cei doi paznici nu au făcut față.”inutil sa-ti spun ca esti pe langa orice forma elementare de logica.comentariile sunt de prisos.

    ”punctez aici că în toate tratatele internaționale formulările sunt nu foarte precise, pentru că ele trebuie să se aplice în cazul multor scenarii foarte diferite unele de altele”
    tu verifici ce scrii?deci trebuie echivoc pentru ca apar scenarii si scenaristi?nu cristeane,legea trebuie sa fie clara,sa o inteleaga omul pen’ca ea trebuie sa previna in primul rand si de abia apoi sa pedepseasca.cu cat e mai clara ,cu atat e mai greu de pervertit de avocati in dauna oamenilor,dar in favoarea corporatiilor.
    animatia robotz este un pamflet ,nu un documentar bbc,deci de sari ca gospodina ?daca vrei informatie te duci si o cauti unde trebuie,dar dupa cum arata sectiunea carti a site-ului tau ,ma indoiesc ca stii unde e ingropat codul sursa.

    vara in siam
    2012-02-12 17:26:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    iNTREBARE:
    MIHAI EMINESCU ?(prin mostenitorii sai) si-a dat acordul sa fie citat in toatre manualele?
    Unde si cum se apara drepturile de autor in acest caz?

  • 119

    E si asta un mod de a face rating. Spui o prostie colosala si astepti sa se adune lumea sa te injure.

    Sobolu'
    2012-02-12 22:40:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    Ai spus asa:

    “În continuare, cei din spatele serialului RObotzi ne mai spun că am putea face “5 ani de închisoare pentru un amărât de MP3″. Asta chiar nu înțeleg de unde au scos-o, că în ACTA n-am găsit urmă de așa ceva. Mi se pare că trebuie să ai o viziune hipertrofiat-distopică asupra viitorului ca să-ți imaginezi că statul român (sau oricare alt stat semnatar ACTA) va permite ca așa ceva să li se întâmple cetățenilor săi.”

    Cu femeia aia din America care are doi copii si trebuia sa plateasca sute de mii de dolari pentru niste amarate de mp3-uri cum e?

    Cu baiatul acela deportat din Anglia care a avut blog cu link-uri cum e ?

    Da se poate face cenzura prin copyright! daca se doreste si de catre cine plateste

    Cristian Bândea te rog sa te informezi mai bine. Banii fac excese tot timpul, iar legea e de partea banilor. In capitalism se cheama optimizare economica insa umanitatea nu functioneaza asa. N-a functionat niciodata asa. Pictorii au facut copii dupa tablouri, iar lumea s-a inspirat mai tot timpul cand a creat ceva. Nu e normal sa platesti pentru evolutie.

    Cititor
    2012-02-12 23:05:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    @Sobolu’: corect :) )

  • 122

    Domnule Cristian Bandea, rusine!

    Bogdan
    2012-02-13 08:27:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    “Colegule” Bandea, ori esti lipsit de orice logica … caz in care ne este mila de tine, ori cauti sa faci trafic (caz in care te felicit pentru ca stapanesti arta manipularii), ori te plateste cineva sa ti bati joc de meseria noastra (caz in care nu merita efortul de a ne bate capul cu tine).

    STOP ACTA ! DA LIBERTATII ! DA EVOLUTIEI ! DA MEDIACAMENTELOR PENTRU SARACI !

  • 124

    Isteria se manifesta cred numai la cei ce se simt afectati ca nu mai pot fura de pe internet. In rest cred ca totul trebuie sa se desfasoare in interiorul legii. Problema e calitatea legii si a celor pusi sa vegheze lA respectarea ei. O zi buna ! O zi buna !

  • 125

    @Sile: Crezi tu, fiindca esti credul. Eu nu fur de pe net, am comp numai la serviciu, cu totul licentiat in el, (nici macar nu e al meu), insa ma ingrijoreaza directia in care o ia lumea, tot mai desele incalcari ale drepturilor si libertatilor cetatenesti fundamentale, sub tot felul de pretexte ca combaterea a x, y, z, eficienta decizionala, economie de bani, etc. Nu-mi doresc instaurarea, tiptil, tiptil, a unui totalitarism de tip 1984. Pentru ca, pentru prima data in istorie, tehnologia il si face posibil, nu mai e doar o distopie fantezista. Ideile de democratie si libertate nu sunt negociabile, sunt cele care trebuie sa primeze!

  • 126

    Imi pare rau sa vad ca oameni ca d-voastra, care ar trebui sa se ocupe cu informarea populatiei, tratati superficial un subiect atat de important ca acest tratat. Consecintele adoptarii sunt vaste, nici nu putem sa le imaginam acum. Textul e vag si poate fi interpretat in multe feluri.

    Sunteti ipocrit declarandu-va anti ACTA. Ati ajuns unde sunteti acum SI datorita pirateriei si internetului liber. Nu cred ca v-ati nascut cu un calculator dotat doar cu software legal.

    Problema mea cu acest tratat e ca nu ma ajuta pe mine ca cetatean al Romaniei cu nimic. Si nici pe artistii romani nu-i ajuta deloc. Ma va priva de anumite placeri pacatoase (filme, muzica si altele) placeri pe care din salariul unui proaspat absolvit inginer nu mi le-as permite.

    As mai fi vrut sa mai dezvolt acest subiect dar nu merita pe pagina d-voastra. Sunteti un ipocrit ignorant cu o situatie materiala buna (presupun)si care nu se gandeste si la restul populatiei romane.

    Eu voi merge si la prostestul de pe 25 Februarie.

    Marius Pop
    2012-02-13 15:02:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    Domnule Bândea. Ati vazut in tara noastra, cu privire la ORICE forma de guvernamant, uz lipsit de abuz? Ei, de aceea pactul ACTA e nociv pentru romani.

    The Wolfman
    2012-02-13 15:27:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    Daca mintea dvs. luminata cu lanterna ne explica ce e “bun” si “pro” la ACTA poate intelegem si noi d-le Bandea. Nu sunteti altceva decat un individ pus pe poluat mintile oamenilor. Toata lumea e nebuna numai dvs. si o manuta de “iluminati” sunteti normali. Si presedintele Parlamentului European, Martin Schulz, si raportorul european al ACTA, Kader Arif, cei de la Google, milioane de oameni, cu totii suntem nebuni si prost informati. Daca dvs. sunteti printre cei “sanatosi” cand afirmati ca sustineti ACTA, d-le Bandea, atunci ma declar un “nebun” fericit si LIBER, care va adreseaza o sincera si calduroasa invitatie in Coreea de Nord, acolo unde probabil este locul celor “normali” ca dvs., jurnatlisti de lemn, pupincuristi ai puterii de stat.

  • 129

    BUN SAU NU DOMNILOR PUPINCURISTI, ACEST TRATAT NU ESTE DORIT DE OAMENI, SI CUM OAMENII DECID (ASA CUM ESTE NORMAL) SI NU CORPORATIILE, ACTA TREBUIE SA CADA! DE CE?
    VA MAI REPET ODATA: CA ZIC MILIOANE DE “ANORMALI” CE VOR SUPORTA PE PIELEA LOR ACEASTA MIZERIE DE TRATAT! DACA MARILOR CORPORATII NU LE CONVINE SITUATIA II INVITAM SA FACA AFACERI PE MARTE! NOI I-AM FACUT CE SUNT NU EI PE NOI.

    SI NOI NU VREM ACTA!

  • 130

    Jalnic. Ne-am saturat de “asumari de raspundere” ale slugilor Ocultei, fie ca sunt la nivel, national, european sau mondial. Slugoii aia ordinari nu raspund de fapt nicicum, popoarele, omenirea in schimb raman cu belelele. Ar fi cazul sa-i scuturam un pic, atat de bine incat sa tina minte macar cateva generatii sa nu mai indrazneasca sa incalce democratia si libertatea oamenilor.

  • 131

    [...] poveste se afla-n treaba din ce in ce mai multi nechemati care lasa o treaba pe care o fac bine [ in cazul dat, care e doar un exemplu, comedia si animatia ] ca sa se afle-n treaba pe un subiect pe care nu il stapanesc. Consecinta? [...]

  • 132

    @No more ACTA for me, thank you! | Pagina lui Dragos Stanca. Ia uite ce i-a raspuns @Goth lui Radu Neagu.
    @Goth Beeton! Esti mare!

    Bogdan TM
    2012-02-17 13:44:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    [...] ACTA a devenit un caz patologic de isterie în masă O mare parte din vină în sensul ăsta o poartă clipurile de pe YouTube în care ACTA este criticată, precum cele semnate ANONYMOUS sau episodul special din RObotzi. Să începem cu acesta din urmă. Urmăriți-l până la capăt, în cazul în care n-ați făcut-o … Read more on Realitatea [...]

  • 134

    Draga Cristian;
    Vreau sa te critic, deoarece asa vei simti nevoia sa mai citesti si altceva decat ce-ti pun in mana sefii tai;
    Sa-ti explic acum de ce spun asta;
    Nu-i simpatizez pe cei cu Robotzii ( de fapt asta e al 2-lea filmulet pe care-l vad despre ei, daca nu-l puneai tu- nici nu-l vedeam- deci, pe de o parte, cultura mea s-a imbogatit si datorita tie).
    Ceea ce au facut ei cu acest mesaj-clip a fost o campanie de constientizare asupra pericolelor;
    Daca ai fi citit ( de ex- niste SF-uri sau niste carti despre manipularile socio-politice- nu-ti dau indicii- pt a nu te influenta)- ai fi observat ca tehnica prin care se evidentiaza derapajele legislative este folosita si in acest clip;
    Pe de alta parte, INTOTDEAUNA cand o decizie legislativa are un asemenea impact- e natural si firesc sa te impotrivesti;
    Nu stiu cati ani ai tu- dar nu prea multi ( oricum la nivel intelectual mai ai ceva de strabatut)- pentru ca daca ai fi trait grozaviile “nascute” din legi simple pe vremea dictaturii comuniste- ai fi avut o alta abordare;
    De fapt- in afara de evaluarea la nivel de citit document si tras concluzii ( fara a extrapola ceea ce se dezvolta pe infrastructura unei legi) nu prea ai facut nimic;
    Sfatul meu este ca atunci cand iti mai permiti evadari pe evaluarea socio- politica a unei lucrari- sa citesti temeinic si sa te asiguri ca ceea ce scrii are mai mult decat valoarea unei drahme grecesti;
    Nu te bucura: faptul ca ai cititori nu inseamna si reputatie;

    gabriel
    2012-04-04 12:33:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    NE VOR TRIMITE INAPOI IN COMUNA PRIMITIVA CU LEGEA ACTA E CLAR CA URMEAZA O NOUA ERA DE DICTATURA DRACONICA .
    ORICUM EU IMI INTRODUC PENISU IN INTERNETU LOR

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter LinkedIn
Jurnalist, 27 de ani
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TV UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!